Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cathedral today
Rampáčková, Monika ; Mléčka, Jan (oponent) ; Štěpán, Marek (vedoucí práce)
The master's thesis deals with famous Notre-Dame de Paris, which was destroyed by fire in 2019. The work focuses specifically on the design of completion of the construction. The cathedral is situated in the historical centre of Paris on the Île de la Cité. A lot of damage was caused to the building after the devastating fire on 15 April 2019. The aim of the thesis was to create a spiritual place that would maintain its past, but at the same time manage to follow ecological solutions in the present. The new design of the attic creates a sacred place, in which we realize the importance of faith and the peace of God. The cathedral is open to the general public ? religious people from all over the world come here to experience the love, joy and happiness that the cathedral invokes. The whole attic can be described as an open space, which symbolizes infinity or immortality from the religious point of view. It represents the connection of the past, present and future. The space is designed to hold priestly celebrations and to be open for the public. It can also be used for various events, such as exhibitions of sculptures that survived the fire.
Katedrála v současnosti
Nováková, Eva ; Mléčka, Jan (oponent) ; Štěpán, Marek (vedoucí práce)
Hlavním tématem diplomové práce je komplexní návrh na záchranu katedrály Notre-Dame v Paříži. Práce se nejprve zabývá rekonstrukcí stavby včetně obnovení zřícených částí a zachování odkazu na ničivý požár z roku 2019. Stěžejní částí práce je návrh nových prostor zastřešení a jejich využití širokou veřejností. Kvůli nejistotám ze statické stability stavby po zásahu požárem byl kladen zvláštní důraz na redukci hmotnosti nově zbudovaného zastřešení. Návrh se snaží být citlivý k duchovní funkci katedrály, a proto je střešní část provozně oddělena díky vlastnímu přístupu z nově zbudovaného podzemí, jež je rovněž součástí této práce.
Katedrála v současnosti
Kovář, Martin ; Mléčka, Jan (oponent) ; Štěpán, Marek (vedoucí práce)
Obsahem práce je ideové řešení chybějící střechy Notre-Dame v Paříži po rozsáhlém požáru v roce 2019. Základní ideou bylo vytvořit v podkrovní prostor pro duchovní, který by sloužil pro jejich setkávání, studium a klidnou modlitbu bez kontaktu s turisty a doplnit chybějící vertikálu nad křížením lodí. Koncept vychází z původního pojetí podkroví, které bylo pouze servisní. Právě z jednoduchosti a účelnosti návrh vychází a odkazuje na některé jeho prvky. Podkroví má být skromné na rozdíl od velkorysého a dekorovaného prostoru přízemí katedrály. Funkční náplň koresponduje s jednoduchostí prostor a respektuje historickou hodnotu stavby. Podkroví by mělo sloužit duchovním, kteří v Notre-Dame slouží a nabídnout jim tak místo klidného oddechu. K tomuto účelu jim mají sloužit minimalistické cely pro individuální studium, knihovna, společenská místnost a kaple. Spojovacím prvkem a místem setkání mezi přízemím, podkrovím a vyšší silou je sanktusník. Ten přivádí světlo do transeptu i podkroví.
Strategické postavení Východní Haliče v rámci Západoukrajinské republiky
Pastuščak, Alan ; Šír, Jan (vedoucí práce) ; Klípa, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dílčí epizodu mezinárodních a diplomatických vztahů jednoho z krátce existujících nástupnických státu Rakouska Uherska - Západoukrajinské republiky. Když na podzim roku 1918 vypukla válečná konfrontace mezi Polskem a Západoukrajinskou republiko o to, která strana bude mít trvalý nárok na Východní Halič, vyvinula Francie a Velká Británie opakované úsilí o urovnání sporů mezi těmito dvěma státy, nicméně k zachování suverenity Západoukrajinské republiky nakonec nedošlo. Cílem práce je určit důvody, proč Západoukrajinská republika jako geopolitické těleso nezískala dostatečnou zahraniční podporu pro zajištění své existence a nezávislosti v boji s Polskem. Pro výzkumné účely práce bylo použita kombinace několika historiografických metodologických postupů, jako je přímá, nepřímá, či progresivní. Účelem tohoto postupu je přehledné chronologické líčení klíčových událostí, jako jsou diplomatické mise, jednání delegací, či práce komisí vyhotovujících stěžejní dokumenty. Práce dospěla k závěru, že se Západoukrajinská republika zhroutila především z důvodu zarputilosti ze strany jejích politiků, konkrétně v případě rozhodnutí o nepřijetí Barthélemyho demarkační linie. Poté, co posílené polské ozbrojené síly převzaly iniciativu na bojišti, vyjednávací postavení druhé strany...
Preservation History of Art Nouveau Heritage in Hungary, Czech Lands and France
Zámbó, Lilla ; Klusáková, Luďa (vedoucí práce) ; Michaud, Eric (oponent)
Historie péče o secesní památky jako kulturní dědictví v Maďarsku, českých zemích a Francii. Lilla Zambó Tato diplomová práce pojednává o vývoji památkové ochrany nejvýznamnějších architektonických děl secese z pohledu odlišných ideologických a politických systémů Maďarska, českých zemí a Francie ve 20. století. Hlavním cílem práce bylo zkoumat vlivy secese ve společnosti a naopak prostřednictvím různých postupů při ochraně památek a při úspěšných rekonstrukcích památkových objektů, které můžeme sledovat ve významných "secesních městech" Evropy, jimiž jsou Budapešť, Praha, Nancy a Štrasburk. Secesní sloh (1890-1914) se zrodil jako reakce na akademické školy na konci devatenáctého století a rychle se šířil díky propagaci nového programu v architektuře, díky svému specifickému estetickému, sociálnímu a politickému obsahu. Aby mohlo uspokojit potřeby "moderní" doby a vytvořit lepší prostředí pro lidi, Art Nouveau se rozešlo s předchozími dominantní historickými tendencemi, a to nejen intelektuálně, ale také v uplatněním nového designu a nových dekoračních prvků. Tak díla secese formovaná na základě mezinárodní praxe, ale současně lokálně unikátní a bezprecedentní, byla zcela odlišná od dominantních eklektických obrazů měst, což je jen jeden z faktů, proč byla kritizována jak současníky tak následujícími...
Peggy Guggenheimová v kulturně-politickém obraze doby
Táborská, Eva ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
Peggy Guggenheimová se řadí k zásadním sběratelům moderního umění ve 20. století. Během svého života vytvořila jedinečnou uměleckou sbírku, dokázala otevřít dveře novým uměleckým směrům, zvláště abstraktnímu umění, a to pořádáním výstav, diskuzí a také vydáváním katalogů, na kterých se také sama podílela. Byla aktivní v řadě uměleckých projektů, přátelila se s mnohými moderními poválečnými umělci. Její sbírka zahrnovala přední práce kubismu, futurismu, metafyzického malířství, abstraktního malířství, surrealismu a avantgardního sochařství. Roku 1949 se Peggy Guggenheimová přestěhovala do benátského paláce Venier dei Leoni, kde strávila následujících třicet let. Její rozsáhlá sbírka je dnes přístupná veřejnosti pod vedením nadace Solomona R. Guggenheima. Diplomová práce se soustředí na kulturně-politický kontext poválečné doby. Zaměří se především na život Peggy Guggenheimové v souvislosti s rodícím se novým uměním (především americkým) a na její různorodé aktivity s tím spojené. V závěru zhodnotí význam její osobnosti pro rozvoj abstraktního umění a jeho přiblížení široké veřejnosti.
Osobnost Zdenky Braunerové v české knižní grafice
Neradová, Kateřina ; Petruželková, Alena (vedoucí práce) ; Šípek, Richard (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na osobnost české grafičky Zdenky Braunerové. Ve čtyřech kapitolách je zachycen nejprve stav české knihy na přelomu 19. a 20. století, dále život malířky, přehled autorčiny knižní grafiky od roku 1897 do roku 1932 a nakonec vliv Zdenky Braunerové na vznik moderní české knihy. Kapitola věnovaná knižní grafice je pak doplněna o obrazovou přílohu, kde jsou ukázky autorčiny práce.
Paris in the French, Czech and American tourist guidebooks (1918-1939)
Rudová, Lenka ; Ira, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kubišová, Vlasta (oponent) ; Verdier, Nicolas (oponent) ; Czoch, Gábor (oponent)
v českém jazyce Tato diplomová práce se zabývá turistickými průvodci o Paříži vydanými ve Francii, Československu a Spojených státech amerických mezi lety 1918-1939. Zkoumá, jak bylo francouzské hlavní město prezentováno a do jaké míry se tato reprezentace lišila v závislosti na zemi, kde byl průvodce vydán. První dvě kapitoly se zabývají moderní historií turismu do doby mezi dvěma světovými válkami a utvářením nejdůležitějších kolekcí turistických průvodců. Analytická část zkoumá za použití komparativní perspektivy tři hlavní aspekty: itineráře zahrnuté v průvodcích, doporučená turisticky neopomenutelná místa a ucelené obrazy Paříže. Výzkum ukázal, že země vydání měla pouze omezený vliv na obsah průvodců; ty spíše respektovaly již ustálená pravidla daného žánru. Klíčová slova: turismus, turistický průvodce, Paříž, meziválečné období, reprezentace, obraz města
Československo v představách Edvarda Beneše na Pařížské mírové konferenci v letech 1918-1919
Samková, Marcela ; Šmíd, Marek (vedoucí práce) ; Beneš, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá proměnami podoby poválečného Československa na Pařížské mírové konferenci v letech 1918-1919 se zaměřením na osobnost ministra zahraničí E. Beneše a popisem či interpretací jeho představ, jež byly konfrontovány s realitou politických elit tehdejší doby a názory dobového tisku. Cílem diplomové práce je analýza Benešových snah v souvislosti s vytvářením poválečného Československa, jeho zahraničním ukotvením, mezinárodními garancemi a vazbami, jeho hranicemi a vztahy k sousedním státům apod., jejichž finální podobu sice známe, avšak nejsme již seznámeni s jejich alternativními proudy a představami, jež se nakonec na Pařížské mírové konferenci neprosadily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.